مردم برای ورود به بازار سرمایه به‌صورت غیرمستقیم اقدام کنند تا اسیر هیجانات کاذب این بازار نشوند. بیش از 130 صندوق ‏آمادگی دارند تا این مهم را برای سهامداران حقیقی انجام دهند‎.‎

 به گزارش بورس نیوز، با آغاز شروع فصل پاییز، بورس با نوسانات بسیاری روبه‌رو شد. درحالی‌که بازارهای سرمایه ایی همانند مسکن، ارز، طلا، سکه و خودرو به حالت اشباع رسیده بودند، بازار سرمایه اصلی یعنی بورس با ورود و خروج سرمایه روبه‌رو شد. نوسان شاخص‌ها روزانه تفاوت می‌کرد. یک روز قرمز و فردای آن روز مثبت و سبزمی شد و این نوسانات فعالان این بازار راکمی نگران کرد و برخی تصمیمات هیجانی در مهر و آبان از سوی سهامداران گرفته شد.

 

علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران فعالان بازار سرمایه را از رفتارهای هیجانی بر حذر نی دارد. وی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن تأکید بر پرهیز مردم از هیجان‌زده شدن گفت: افت‌وخیز جزو ذات بازار است اما کاری که از دست ما برمی‌آید کنترل برخی اتفاقات باعرضه‌های مناسب است.

 

صحرایی ادامه داد: در شهریورماه رشد بازار رفتارهای هیجانی را در پی داشت و ما توانستیم این مهم را باعرضه‌های به‌موقع، کنترل کرده و عطش موجود در بازار را کاهش دهیم.

 

مدیرعامل بورس تهران تأکید کرد: سهامداران در این روزها نیز نباید از برخی افت‌وخیزها نگران شوند. به دلیل همین اتفاقات است که بارها توصیه کرده‌ایم که به‌صورت مستقیم به بازار ورود نکنند و از افراد کاردانی که در صندوق‌ها و مجموعه‌های خبره وجود دارند بهره ببرند.

 

وی افزود: شرکت‌های فعال در بازار سرمایه که وظیفه خریدوفروش سهام را بر عهده‌دارند همیشه در حال رصد بازار و تحلیل هستند بنابراین می‌توانند برای مردم سبدی متنوع را خریداری کرده و حواسشان به سود و زیان ایشان نیز باشد.

 

صحرایی اظهار داشت: به جد توصیه می‌کنم تنها با سرمایه مازاد خود وارد بازار سرمایه شوند و ملزومات و ضروریات زندگی خود مانند خانه و دارایی‌های فیزیکی را برای این اقدام، به پول تبدیل نکنند.